Jak zoptymalizować marketing w firmie? To pytanie często jest zadawane przez menedżerów firm domagających się od swoich podwładnych szybkich odpowiedzi i decyzji. Odpowiedź z kolej jest dość prosta. Zapoznaj się z trendami w marketingu internetowym, o których opowiemy w naszym artykule.
Trendy zawsze się dostosowują do sytuacji rynkowej i pozwalają wydobyć jak najwięcej informacji zwrotnych od Twoich klientów. Optymalizują pracę działów marketingu i sprzedaży, a także zwiększają lojalność klientów i współczynniki konwersji.
Statystyka 70% użytkowników oczekuje natychmiastowych odpowiedzi na swoje zapytania.
Początkowo robot odpowiada klientom na czatach online. W przypadku gdy klient jest zainteresowany kupnem, roboty wysyłają go do menedżera po sprzedaż. Roboty służą jako filtr dla wszystkich zgłoszeń ze strony internetowej: wiadomości spamowe są blokowane, ukierunkowane zgłoszenia są wysyłane w najbardziej konwertującym kierunku. Sztuczna inteligencja wraz z odpowiednią edukacją to główne technologie stojące za marketingiem konwersacyjnym.
Statystyka Badanie Salesforce wykazało, że 42% konsumentów nie ufa markom, co często wynika z braku odpowiedzi lub powolnej obsługi klienta.
Z perspektywy konsumenta marketing konwersacyjny pomaga budować zaufanie i poprawiać jakość obsługi. Dzięki konwersacyjnemu marketingowi firmy szybko reagują na zgłoszenia klientów, co zwiększa ich lojalność i zaangażowanie.
Jak wdrożyć marketing konwersacyjny w swoim biznesie? Sieci społecznościowe i komunikatory internetowe to doskonały sposób na nawiązanie dialogu z klientami. Narzędziami marketingu konwersacyjnego na stronach internetowych są czaty online i widżety. Aby zwiększyć poziom lojalności klientów, ustaw roboty na każdym kanale komunikacji: sieciach społecznościowych i komunikatorach internetowych.
Czym są wysoce spersonalizowane treści? Są to treści spersonalizowane i dostosowane do każdego indywidualnego użytkownika. Treść jest generowana w zależności od preferencji użytkownika, wcześniejszych zakupów, historii przeglądania itp.
Na przykład Amazon, Netflix, Spotify to przykłady znanych marek, skutecznie personalizujących treści dla każdego użytkownika.
Statystyka Badania Hubspot wykazały, że 74% konsumentów online jest sfrustrowanych treściami, które pozornie nie mają nic wspólnego z ich zainteresowaniami.
Dlaczego jest tak skuteczny? Wraz z nadejściem pandemii nastąpiło dramatyczne przejście do online, co sprawiło, że społeczeństwo jest „odporne” na treści ze względu na przytłaczający przepływ informacji. W ten sposób spersonalizowana treść pomaga markom wyróżniać się i dostarczać klientom to, czego potrzebują.
Statystyka Hubspot przeanalizował również dane z prawie 100 000 przycisków wezwania do działania w ciągu roku i stwierdził, że spersonalizowane przyciski uzyskały o 43% więcej kliknięć niż zwykłe przyciski.
Co to jest marketing eksperymentalny? Marketing eksperymentalny to trend w kierunku tworzenia doświadczeń użytkownika opierając się nie tylko o produkt, ale również o markę.
Weźmy na przykład markę Apple, która jest często uważana za pioniera tego rodzaju reklamy. Marketing eksperymentalny to „spacery fotograficzne”, podczas których pracownik Apple oprowadzał konsumentów po okolicy i uczył ich, jak robić zdjęcia iPhonem.
Statystyka Według badania SalesForce, 84% konsumentów woli być traktowanych jak osoba, a nie liczba.
Dlaczego jest tak skuteczny? Marketing eksperymentalny pomaga klientom wchodzić w interakcję z marką i doświadczać jej wartości i osobowości, a nie tylko jej produktu. Tworząc wspomnienia, marki wzmacniają osobisty związek między produktem a emocjami, co zwiększa siłę nabywczą marki i konwersje.
Czym jest influencer marketing? Ten rodzaj reklamy wykorzystuje influencerów do swoich kampanii marketingowych za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak TikTok, Instagram i YouTube. Influencerzy publikują treści, w których wchodzą w interakcję z marką za pomocą jednego z jej produktów lub usług.
Dlaczego jest tak skuteczny? Biorąc pod uwagę „czynnik zaangażowania”: ludzie są bardziej skłonni do interakcji z influencerami i dlatego częściej reagują na kampanię marketingową.
Statystyka Badanie Nielsen wykazało, że 83% konsumentów ufa osobistym rekomendacjom bardziej niż tradycyjnej reklamie cyfrowej.
Influencerzy w mediach społecznościowych również specjalizują się w określonej niszy i mają zwolenników o określonych zainteresowaniach. Dla marketerów oznacza to bardziej ukierunkowane reklamy, które pomagają obniżyć koszty.
Jak wdrożyć Influencer Marketing w swoim biznesie? Marki muszą przyciągać influencerów, którzy publikują treści związane z ich produktem lub branżą, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Jaka jest trwająca transformacja cyfrowa w marketingu? To dostosowanie ich modeli biznesowych i produktów do nowych trendów konsumenckich w oparciu o technologie cyfrowe.
Dlaczego jest tak skuteczny? Trwająca cyfrowa transformacja w marketingu oznacza automatyzację i usprawnienie procesów marketingowych, co skutkuje wyższymi konwersjami, niższymi wydatkami na reklamę i większym ROI.
Statystyka Według badań, 86% firm twierdzi, że ich koszty pozyskiwania klientów (CPA) wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat.
Aby obniżyć CPA, marki muszą skoncentrować się na poprawie doświadczenia użytkownika i utrzymania klienta.
Na przykład Alexa to wirtualna asystentka Amazona, która działa podobnie do popularnych programów, takich jak Siri czy Google Now. Alexa, wykorzystując sztuczną inteligencję oraz doświadczenie poprzednich zamówień i preferencji, może złożyć zamówienie na towary i usługi na głosowe żądanie użytkownika. To świetny przykład na to, jak marki wykorzystują technologię do poprawy doświadczenia użytkownika i utrzymania klienta.
Jak stworzyć ciągłą cyfrową transformację w swoim biznesie? Google Analytics, testy A/B, Customer Data Platforms (CDP) to przykłady cyfrowej transformacji w marketingu.
W drugiej części artykułu przyjrzymy się następującym trendom:
Back to the list
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatności