TOP 11 trendów marketingowych w 2022 roku: część 1
16 November 2021

TOP-11 trendów marketingowych w 2022 roku

Jak zoptymalizować marketing w firmie? To pytanie często jest zadawane przez menedżerów firm domagających się od swoich podwładnych szybkich odpowiedzi i decyzji. Odpowiedź  z kolej jest dość prosta. Zapoznaj się z trendami w marketingu internetowym, o których opowiemy w naszym artykule.

Trendy zawsze się dostosowują do sytuacji rynkowej i pozwalają wydobyć jak najwięcej informacji zwrotnych od Twoich klientów. Optymalizują pracę działów marketingu i sprzedaży, a także zwiększają lojalność klientów i współczynniki konwersji.

Poniżej przedstawiamy TOP-11 trendów stosowanych przez firmy na całym świecie:

  1. Marketing konwersacyjny
Co to jest marketing konwersacyjny?
Marketing, w którym użytkownicy wchodzą w interakcje i komunikują się z markami za pomocą chatbotów i asystentów głosowych. Komunikacja często odbywa się za pośrednictwem czatów online.

Frame 20.png

Statystyka
70% użytkowników oczekuje natychmiastowych odpowiedzi na swoje zapytania.

Początkowo robot odpowiada klientom na czatach online. W przypadku gdy klient jest zainteresowany kupnem, roboty wysyłają go do menedżera po sprzedaż. Roboty służą jako filtr dla wszystkich zgłoszeń ze strony internetowej: wiadomości spamowe są blokowane, ukierunkowane zgłoszenia są wysyłane w najbardziej konwertującym kierunku. Sztuczna inteligencja wraz z odpowiednią edukacją to główne technologie stojące za marketingiem konwersacyjnym.

Frame 21.png

Statystyka
Badanie Salesforce wykazało, że 42% konsumentów nie ufa markom, co często wynika z braku odpowiedzi lub powolnej obsługi klienta.

Z perspektywy konsumenta marketing konwersacyjny pomaga budować zaufanie i poprawiać jakość obsługi. Dzięki konwersacyjnemu marketingowi firmy szybko reagują na zgłoszenia klientów, co zwiększa ich lojalność i zaangażowanie.

Jak wdrożyć marketing konwersacyjny w swoim biznesie?
Sieci społecznościowe i komunikatory internetowe to doskonały sposób na nawiązanie dialogu z klientami. Narzędziami marketingu konwersacyjnego na stronach internetowych są czaty online i widżety. Aby zwiększyć poziom lojalności klientów, ustaw roboty na każdym kanale komunikacji: sieciach społecznościowych i komunikatorach internetowych.


    2. Wysoce spersonalizowane treści

Czym są wysoce spersonalizowane treści?
Są to treści spersonalizowane i dostosowane do każdego indywidualnego użytkownika. Treść jest generowana w zależności od preferencji użytkownika, wcześniejszych zakupów, historii przeglądania itp.

Na przykład Amazon, Netflix, Spotify to przykłady znanych marek, skutecznie personalizujących treści dla każdego użytkownika.

Frame 22.png

Statystyka
Badania Hubspot wykazały, że 74% konsumentów online jest sfrustrowanych treściami, które pozornie nie mają nic wspólnego z ich zainteresowaniami.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Wraz z nadejściem pandemii nastąpiło dramatyczne przejście do online, co sprawiło, że społeczeństwo jest „odporne” na treści ze względu na przytłaczający przepływ informacji. W ten sposób spersonalizowana treść pomaga markom wyróżniać się i dostarczać klientom to, czego potrzebują.

Frame 23.png


Statystyka
Hubspot przeanalizował również dane z prawie 100 000 przycisków wezwania do działania w ciągu roku i stwierdził, że spersonalizowane przyciski uzyskały o 43% więcej kliknięć niż zwykłe przyciski.


Jak zintegrować spersonalizowane treści z Twoją firmą?
Aby dostarczać wysoce spersonalizowane treści, firmy potrzebują solidnej analizy danych, technologii sztucznej inteligencji i platform CRM.


    3. Marketing eksperymentalny

Co to jest marketing eksperymentalny?
Marketing eksperymentalny to trend w kierunku tworzenia doświadczeń użytkownika opierając się nie tylko o produkt, ale również o markę.

Weźmy na przykład markę Apple, która jest często uważana za pioniera tego rodzaju reklamy. Marketing eksperymentalny to „spacery fotograficzne”, podczas których pracownik Apple oprowadzał konsumentów po okolicy i uczył ich, jak robić zdjęcia iPhonem.

Frame 24.png

Statystyka
Według badania SalesForce, 84% konsumentów woli być traktowanych jak osoba, a nie liczba.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Marketing eksperymentalny pomaga klientom wchodzić w interakcję z marką i doświadczać jej wartości i osobowości, a nie tylko jej produktu. Tworząc wspomnienia, marki wzmacniają osobisty związek między produktem a emocjami, co zwiększa siłę nabywczą marki i konwersje.


Jak wdrożyć marketing eksperymentalny w swoim biznesie?
Wydarzenia online i offline, seminaria i webinaria, konkursy to typowe przykłady eksperymentalnego marketingu. Aby odnieść sukces w marketingu eksperymentalnym, firmy muszą znać swoich odbiorców i określić jasne i mierzalne cele dotyczące ich doświadczenia


    4. Wpływ marketingowy

Czym jest influencer marketing?
Ten rodzaj reklamy wykorzystuje influencerów do swoich kampanii marketingowych za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak TikTok, Instagram i YouTube. Influencerzy publikują treści, w których wchodzą w interakcję z marką za pomocą jednego z jej produktów lub usług.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Biorąc pod uwagę „czynnik zaangażowania”: ludzie są bardziej skłonni do interakcji z influencerami i dlatego częściej reagują na kampanię marketingową.

Frame 25.png


Statystyka
Badanie Nielsen wykazało, że 83% konsumentów ufa osobistym rekomendacjom bardziej niż tradycyjnej reklamie cyfrowej.

Influencerzy w mediach społecznościowych również specjalizują się w określonej niszy i mają zwolenników o określonych zainteresowaniach. Dla marketerów oznacza to bardziej ukierunkowane reklamy, które pomagają obniżyć koszty.


Jak wdrożyć Influencer Marketing w swoim biznesie?
Marki muszą przyciągać influencerów, którzy publikują treści związane z ich produktem lub branżą, aby uzyskać najlepsze wyniki.


    5. Kontynuacja transformacji cyfrowej

Jaka jest trwająca transformacja cyfrowa w marketingu?
To dostosowanie ich modeli biznesowych i produktów do nowych trendów konsumenckich w oparciu o technologie cyfrowe.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Trwająca cyfrowa transformacja w marketingu oznacza automatyzację i usprawnienie procesów marketingowych, co skutkuje wyższymi konwersjami, niższymi wydatkami na reklamę i większym ROI.

Frame 26.png

Statystyka
Według badań, 86% firm twierdzi, że ich koszty pozyskiwania klientów (CPA) wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat.

Aby obniżyć CPA, marki muszą skoncentrować się na poprawie doświadczenia użytkownika i utrzymania klienta.

Na przykład Alexa to wirtualna asystentka Amazona, która działa podobnie do popularnych programów, takich jak Siri czy Google Now. Alexa, wykorzystując sztuczną inteligencję oraz doświadczenie poprzednich zamówień i preferencji, może złożyć zamówienie na towary i usługi na głosowe żądanie użytkownika. To świetny przykład na to, jak marki wykorzystują technologię do poprawy doświadczenia użytkownika i utrzymania klienta.


Jak stworzyć ciągłą cyfrową transformację w swoim biznesie?
Google Analytics, testy A/B, Customer Data Platforms (CDP) to przykłady cyfrowej transformacji w marketingu.


W drugiej części artykułu przyjrzymy się następującym trendom:

  • Nowe trendy w mediach społecznościowych
  • Handel elektroniczny (e-handel)
  • Program reklamowy
  • Wdrożenie automatyzacji
  • Sztuczna inteligencja
  • Mailing bezpośredn
Kontynuacja artykułu.


Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.